2008. december 22., hétfő

Wartburg-embléma felújítás

A legtöbb kétütemű "kocka" Wartburg orrán ott díszeleg a gyár emblémája, azt hiszem ez alól csak az elölhűtős változat kivétel. Az én Wartimon is megvan még az eredeti embléma, habár kissé már ütött-kopott volt a kocsi megvételekor is. Azt, hogy "ütött-kopott" volt, szó szerint kell érteni, ugyanis azonkívül, hogy a gyári festékréteg már csak pár kisebb foltban volt felfedezhető rajta, az embléma kiemelkedő részei néhol be voltak horpasztva. Csak találgatni tudok, hogy miként került az embléma ilyen állapotba, ugyanis a motorháztető teljesen ép.

Eleinte azt gondoltam, ilyen sima fémszínűnek kell lennie a márkajelzésnek. Ám hamar rájöttem, hogy tévedek: a legtöbb általam látott veterán wartburg orrán ugyanis fekete hátterű emblémát láttam fém színnel kiemelt (azaz le nem festett) részletekkel. Hamar eldöntöttem, hogy az én Wartburgom is megérdemel egy újszerű márkajelet. Az Index fórum Wartburg rovatának látogatói nyújtottak útmutatást a felújításhoz (krómtisztítás + sima mattfekete makettfesték), amelyet a szintén Wartburg-kedvelő testvérem végzett el hibátlanul. Az embléma kb. egy hete került vissza az eredeti helyére és magam sem gondoltam volna, hogy ilyen sokat dob az autó megjelenésén.A benyomódásokat azonban nem sikerült eltüntetni. Ezek a hibák azonban a festés után nem igazán szembeötlőek. Ennek ellenére sikerült pár napja egy majdnem tökéletes emblémához hozzájutnom egy fehér kétütemű Touristról. Ennek csak annyi a hibája, hogy a festék néhol lepattogzott. Jó lesz tartaléknak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése