A legszebb sorozatban gyártott Wartburgok talán a régi "púposok", ezek dobogtatják meg leginkább a veteránkiállítások nézőinek a szívét. Azonban idővel ez a formavilág is megszokottá vált, kiment a divatból. A német mérnökök is tudták ezt és igyekeztek új terveket készíteni, haladni a korral. A változások azonban nem a jól ismert 353-as Wartburg megjelenésével kezdődtek, hanem még ezt megelőzően, a '60-as évek elején több tervezet is készült. Ezek közül egy a Wartburg P100-as prototípus.
A négyajtós P-100-as típus családi autónak készült. Két prototípus-változata is létezett, mivel 1961-ben a VVB Automobilbau a zwickaui, és az eisenachi autógyárat is megbízta azzal, hogy öt hónap alatt készítsenek prototípusokat. A rövid határidő végül nem okozott gondot és több prototípus is készült. Minkét gyár önhordó karossziával rendelkező járművet tervezett (tehát elszakadtak a korábbi alvázas konstrukciótól), illetve mindkét prototípus nagyjából 900 kg súlyú volt és hidraulikus kormányrásegítőt is kapott. Az eisenachi gyár a hátsó tengely előtt, megdöntve helyezte el a motort (ez a Wartburg 313/2 sportautó-tanulmány alapján készült), a zwickauban készített jármű pedig "hagyományosan" orrmotoros, elsőkerék hajtású volt (Wartburg motorral). A kész járműveket teszteknek vetették alá.
Kép: A farmotoros prototípus
Azonban a tesztek során számos nehézség adódott a hátsókerékhajtású eisenachi kocsival. A hűtőrendszer ugyanis hajlamos volt a túlmelegedésre, a motorhoz pedig csak nehezen lehetett hozzáférni. Ezek a hibák azonban csak részben voltak okai annak, hogy a p-100 ezen változata alulmaradt az orrmotorossal szemben. Az illetékesek ugyanis az orrmotoros elrendezést részesítették előnyben. A győztes jármű jövőjét tekintve bizakodó volt a légkör. A kocsi Wankel-motort kapott volna (vagy ha ez "nem jött volna össze", egy négyütemű motort), és gyártását már 1967-re beindították volna.
Kép: Az orrmotoros prototípus
Azonban mindez csak terv maradt, mivel felsőbb határozatra a fejlesztést leállították, a dokumentumokat pedig megsemmisítették. Ennek oka valószínűsíthetően az, hogy 1964-től elkezdték a 353-as Wartburg tervezését, mely szintén modernnek számított, ám gyártásához nem volt szükség az eredeti tervek radikális megváltoztatására. A P-100-as így csak egy érdekes elképzelés maradt.
khmmm.. forrás ?
VálaszTörlés