2009. szeptember 4., péntek

Mi történik, ha fals levegőt szív egy rossz minőségű és katalizátorral terhelt motor?

Hát nagyjából ez:
A zöldkártyára katalizátor felrakására köteleztek és ez megadta a kegyelemdöfést a motornak. Mivel a katalizátort a szakember szerint be kellett melegíteni, 3-mas sebességfokozatban 80-al húzattam ki a kocsit 10 km-en keresztül. Hiba volt. Beállt a motor így haza lehetett vontatni az autót. Az első, legkevésébé hűtött dugattyú belemarta magát a hengerfalba, ami a motor hirtelen megakadását, valamint a főtengely első két csapágyának megroppanását okozta. Mindez június elején történt, azóta már bejáratós az autó ismét. Eredeti alkatrészekből lett összerakva a felfúrt motor.
Nagyjából egy-másfél hónapig állt így a garázsban az autó, kivett és félrerakott motorral. Szomorú időszak volt, de legalább volt idő beszerezni az eredeti alkatrészeket.
Szóval jó tanács bárkinek aki Wartburgot tart: nagyon oda kell figyelni a kocsi motorjának megfelelő, helyes működésére és a szerelők munkájára; lehetőleg kerüljük el katalizátor használatát (ez kifejezetten gyilkos eszköz a kétüteműek számára) és törekedjünk gyári alkatrészek felhasználására!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése